عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 14 مهر 1400
بازدید : 309
نویسنده : mozhgan

شایع ترین مشکلات قابل حل با ارتودنسی ، مال اکلوژن(malocclusion) یا مشکلات بایت است که اغلب مشکلی ژنتیکی می باشد. مشکلات بایت همچنین می توانند نتیجه ی مکیدن شست یا انگشتان، تنفس از راه دهان، بیماری های دندان، بلعیدن غیر طبیعی، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، افتادن دندان های شیری زودتر یا دیرتر از موعد، حوادث یا تغذیه ی نامناسب باشند. ضربه به دهان یا بیماری های دیگر مانند نواقص مادرزادی نیز می توانند منجر به مشکلات ارتودنسی شود. اما شایع ترین مشکلات قابل حل با ارتودنسی(ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی و...) که اغلب کودکان و بزرگسالان را درگیر می کند، کدام است؟ در ادامه به ۵ مشکل شایع که ارتودنسی قادر به درمان آنهاست می پردازیم:

بیشتربخوانید: دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان

۱-  عدم تناسب صحیح استخوان های فک: 

علائم این مشکل می تواند پیچیده و متفاوت باشد؛ این علائم شامل دردناک و حساس شدن استخوان فک، درد در نواحی اطراف گوش، درد مداوم در کل صورت، دشواری هنگام جویدن و باز کردن کامل دهان، صدا دادن یا قفل شدن فک که باز یا بسته کردن دهان را مشکل می کند.

۲-   دندان های نامرتب و نامتناسب: 

این مشکل یکی از مشکلات مال اکلوژن محسوب می شود که در صورت درمان نشدن می تواند عوارض جدی را به دنبال داشته باشد.

3- اختلال در سلامت فرد که می تواند با ارتودنسی درمان شود

بسیاری از افراد فکر می کنند که تنها مشکلات قابل حل با ارتودنسی مشکلات مربوط به دندان افراد می شود. با اینکه ارتودنسی، نوعی درمان دندانی است اما می تواند شرایط و بیماری های دیگری را نیز بهبود بخشد.

بیشتربخوانید... فرق کامپوزیت ونیر و لمینت دندان

4- سر درد و گردن درد

سر و گردن شامل شبکه ی پیچیده و در عین حال ظریفی از استخوان ها، مفاصل، ماهیچه ها و تاندون ها است که باید به صورت هماهنگ برای عملکردی مهم با هم کار کنند. هر اختلال و ناهماهنگی در این شبکه موجب سردرد و گردن درد های مزمن می شود. اگر دچار سردرد یا گردن درد های مکرر می شوید که با مصرف دارو های مسکن از بین نمی رود، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

5- اختلالات مفصل گیجگاهی_فکی

مفصل گیجگاهی_فکی (TMJ: The temporomandibular joint)فک پایین را به پایه ی جمجمه متصل می کند و نقش اصلی را در عملکرد جویدن دارد. در صورتی که دچار درد یا بی حسی در فک، درد در اطراف گوش، دشواری یا درد در هنگام جویدن یا قفل شدن مفصل فک شُدید، درمان های ارتودنسی می توانند فک را به موقعیت صحیح خود بازگردانند و این علائم را تسکین دهند. درمان این شرایط بسیار حائز اهمیت است زیرا عدم درمان آنها ممکن است منجر به آسیب جدی و فرسایش دندان ها شود.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com